-
El sorgiment del sisè sentit
- Autor:
Ricard Benito Pérez, Isaac González Balletbó
- ISBN:
978-84-9846-160-2
- Pàgines:
156
-
Per a molts adolescents i joves, el telèfon mòbil ha esdevingut imprescindible, fins al punt que és un element central de les seves relacions. Com si es tractés d’un apèndix del propi cos, el mòbil proporciona als nois i noies un sisè sentit que els permet estar permanentment connectats als altres. Aquest és el punt de partida d’aquest estudi, que ha estat realitzat gràcies al suport de la Fundació Claret, la Fundació Viure i Conviure i la Fundació Jaume Bofill. En l’estudi s’analitzen els usos del telèfon mòbil més comuns entre adolescents i joves, així com els canvis que la irrupció d’aquesta tecnologia ha produït en les formes de relació, tant amb els amics com amb els pares i en l’àmbit escolar. Pel to divulgatiu, es tracta d’un text apte per al lector no especialitzat, que interessarà tant els sectors més vinculats a l’àmbit acadèmic i de la investigació social, com la comunitat educativa i a les famílies.
-
Ricard Benito i Pérez és sociòleg, investigador de l’Institut de Govern i Polítiques Públiques (IGOP) de la Universitat Autònoma de Barcelona i professor associat del Departament de Ciències Polítiques de la mateixa universitat. Ha desenvolupat diverses investigacions en l’àmbit de la sociologia de l’educació i de la comunicació. Entre d’altres publicacions és coautor dels llibres Immigrants als instituts. L’acollida vista pels seus protagonistes (Editorial Mediterrània, 2006) i, juntament amb Isaac Gonzàlez, Processos de segregació escolar a Catalunya (Editorial Mediterrània, 2007).
-
Isaac Gonzàlez i Balletbó és sociòleg, professor dels estudis d’humanitats de la Universitat Oberta de Catalunya i investigador de l’IGOP. Ha desenvolupat diverses recerques sociològiques en l’àmbit de la sociologia de l’educació, de la cultura i de la joventut. Entre d’altres publicacions és coautor dels llibres Apropiacions escolars. Usos i sentits de l’educació obligatòria en l’adolescència (Editorial Octaedro, 2003) i Joves, participació i política (Secretaria General de Joventut, 2007).