Disponible també en: ebook PDF preview book comprar llibre
  • Els verbs conjugats

  • Autor:
    Joan Baptista Xuriguera
  • ISBN:
    978-84-9136-309-5
  • Pàgines:
    316
  • Aquest és un llibre de consulta ràpida de la conjugació dels verbs catalans. Qualsevol dubte que se li pugui presentar a l’usuari sobre qualsevol verb, el podrà resoldre consultant en l’índex de verbs el verb que li interessi; el número del costat el remetrà al verb model segons el qual es conjuga. Només cal fer la comparació entre el verb que es busca i el seu model i el dubte estarà resolt.
    L’índex d’
    Els verbs conjugats inclou tots els verbs (més de 8.800) continguts en el Diccionari de l’Institut d’Estudis Catalans, el diccionari normatiu de la llengua catalana. Aquesta edició ha estat actualitzada per recollir els canvis ortogràfics derivats de la nova Ortografia de la Llengua Catalana publicada recentment per l’IEC.

  • Escriptor, traductor i filòleg català. Després de viure a Balaguer quatre anys, la seva família s’establí a Lleida el 1913, on estudià al Liceu Modern. Als 20 anys, fundà l’Agrupació Cultural Lleidatana, al mateix any que es feia càrrec de la direcció de la revista Lleida. Comença la seva vida política a Esquerra Republicana de la ma d’Alfred Perenya i segueix en el Bloc Obrer i Camperol (B.O.C.). Entra a l’Ajuntament de Lleida i és alcalde accidental durant un curt període de l’any 1936. Es trasllada a viure a Barcelona on ingressa a l’Ajuntament de Barcelona. La primavera de 1938 es trasllada a viure a La Vajol (prop de Figueres). Passen a França travessant la frontera per la muntanya, el 26 de gener de 1939, país on començarà un exili de 10 anys. A finals de l’any 1948 torna a Catalunya, però no és fins l’any 1977 i gràcies a l’amnistia, que reingressa a l’Ajuntament de Barcelona (Museu d’Història de la Ciutat) dins la secció de Departament de revisió i correcció de textos, fins al mes de maig de 1987, any en que es jubila i també mor.

Del mateix autor:

No hi ha cap llibre relacionat amb aquest autor.